@
Ο ιστοχώρος είναι υπό κατασκευή
γιαυτό κάποιοι σύνδεσμοι μπορεί
να μην λειτουργούν!!!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ «ΕΠΙΧΕΙΡΩ ΣΤΟ ΛΑΥΡΙΟ» (ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ 2008 - 09) ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 1ο ΕΠΑΛ ΛΑΥΡΙΟΥ Π. Κοκορέ 2 19500 Λαύριο τηλ. 22920 69138 fax. 22920 22623 e-mail: mail@1epal-lauriou.att.sch.gr ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ 1. Αναγνώστου Ξένη ΠΕ 09 2. Καραπιπέρη Σταματίνα ΠΕ 18 02 ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ 1. Ανδρεόλα Μερόπη 2. Ατματζίδης Παναγιώτης 3. Βαρυθυμιάδου Χρυσούλα 4. Δούνης Ιωάννης 5. Καραγιαννίδου Αναστασία 6. Κοτζά Νεκταρία 7. Λιοτσάκη Ελένη 8. Μπαλόπητας Σπυρίδων Όλοι οι ανωτέρω είναι μαθητές της Β τάξης Λυκείου του τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ «ΕΠΙΧΕΙΡΩ ΣΤΟ ΛΑΥΡΙΟ» Εμείς οι μαθητές της Β΄ τάξης Λυκείου μαζί με τους καθηγητές μας υλοποιήσαμε το πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας, με τίτλο «Επιχειρώ στο Λαύριο» και με θέμα την ίδρυση μιας εικονικής επιχείρησης. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έγινε επειδή συνδέει την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας με στόχο: • να αποκτήσουμε επιχειρηματικές δεξιότητες κατανοώντας τον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης. • να εμπεδώσουμε τις βασικές οικονομικές γνώσεις μέσω πρακτικής εφαρμογής • να αναπτύξουμε ικανότητες έρευνας στην αγορά εργασίας και εμπειρία σε βασικές επιχειρηματικές λειτουργίες. Το πρόγραμμα χωρίστηκε σε τρία μέρη. Α ΜΕΡΟΣ: Έρευνα αγοράς για το αντικείμενο της επιχείρησης, την επιλογή της θέσης της επιχείρησης, την προσδοκώμενη πελατεία της επιχείρησης, τον αναμενόμενο ανταγωνισμό. Στα πλαίσια του προγράμματος επισκεφθήκαμε τις διάφορες περιοχές και αγορές του Λαυρίου προκειμένου να επιλέξουμε το είδος της επιχείρησης και να βρούμε τον κατάλληλο χώρο που θα στεγάσουμε την επιχείρησή μας. Μετά από τις περιηγήσεις ακολούθησαν συζητήσεις με τους μαθητές, εξέθεσε ο καθένας τις προτάσεις του και από κοινού αποφασίσθηκαν τα εξής: Αντικείμενο της επιχείρησης: Ίδρυση αρτοποιείου – ζαχαροπλαστείου. Επιλογή της θέσης της επιχείρησης: Κεντρική Πλατεία στις Εργατικές κατοικίες Λαυρίου. Προσδοκώμενη πελατεία της επιχείρησης: Οι κάτοικοι της περιοχής. Στις νεόκτιστες αυτές κατοικίες στεγάζονται 280 περίπου οικογένειες όλων των ηλικιών. Αναμενόμενος ανταγωνισμός: Στην περιοχή δεν υπάρχει άλλο Αρτοποιείο – Ζαχαροπλαστείο. Πιστεύουμε ότι θα είναι μια όμορφη παρουσία ένα αρτοποιείο που θα προσφέρει ζεστό φρεσκοψημένο ψωμί για τους κατοίκους της περιοχής καθώς και ότι στα τραπεζάκια του ζαχαροπλαστείου οι πελάτες μας θα έχουν τη δυνατότητα να γευθούν γλυκές απολαύσεις αγναντεύοντας το γαλάζιο της θάλασσας. Β ΜΕΡΟΣ: Διαδικασίες ίδρυσης: Έκδοση άδειας λειτουργίας, έναρξη ασκήσεως επιτηδεύματος, απόδοση ΑΦΜ, θεώρηση βιβλίων και στοιχείων. Μετά την επιλογή της θέσης της επιχείρησης προβήκαμε στον εντοπισμό καταστημάτων τα οποία οι ιδιοκτήτες τους προόριζαν για ενοικίαση. Αφού επιλέξαμε το κατάστημα που θέλαμε να στεγάσουμε την επιχείρησή μας, ήρθαμε σε επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη του καταστήματος για να εξετάσουμε την καταλληλότητα του καταστήματος, να έρθουμε σε συμφωνία για το μίσθωμα, (δηλαδή το ποσό που θα πληρώνουμε για την ενοικίασή του) και να συντάξουμε και να υπογράψουμε το μισθωτήριο συμβόλαιο. Στη συνέχεια ξεκινήσαμε τις διαδικασίες ίδρυσης της επιχείρησής μας. Πρώτη επίσκεψη στο Δήμο Λαυρεωτικής προκειμένου να αποκτήσουμε την «Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος». Τις διαδικασίες για την απόκτηση της «Άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος» από το Δήμο, μπορούμε να τη χωρίσουμε σε δυο φάσεις. Στη φάση της «Προέγκρισης», όπου η αρμόδια υπάλληλος του Δήμου μας εξήγησε τα απαραίτητα δικαιολογητικά που χρειάζεται να διαβιβάσουμε στη Δημαρχιακή Επιτροπή προκειμένου να αποφασίσει για την Προέγκριση. Μετά τη φάση της προέγκρισης ακολουθεί η φάση της «Έγκριση Άδειας», όπου η ίδια υπάλληλος του Δήμου μας εξήγησε αναλυτικά τα απαραίτητα δικαιολογητικά που χρειάζεται τώρα να υποβάλλουμε στον Δήμο, προκειμένου εγκριθεί η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματος. Με όλα τα δικαιολογητικά που έχουν μαζευτεί και προσκομισθεί στο Δήμο ανοίγεται ένας φάκελος ο οποίος διαβιβάζεται στη Διεύθυνση Υγείας. Μετά την επιστροφή από τη Διεύθυνση Υγιεινής του φακέλου και εφόσον το κατάστημα κριθεί κατάλληλο, γιατί οι χώροι και οι εγκαταστάσεις πληρούν τις προϋποθέσεις των Υγειονομικών Διατάξεων, εκδίδεται η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματος, η οποία παραδίδεται στο ίδιο πρόσωπο. Μετά την επίσκεψη στο Δήμο ακολούθησε επίσκεψη στην εφορία Λαυρίου γνωστή ως ΔΟΥ. Εκεί επισκεφθήκαμε το τμήμα του «Μητρώου» όπου η αρμόδια υπάλληλος μας έδωσε όλα τα έντυπα τα οποία χρειαζόμαστε για να γίνει «Έναρξη εργασιών» και για να αποκτήσουμε Αριθμό Φορολογικού Μητρώου το γνωστό ΑΦΜ. Επίσης μας ανέφερε όλα τα δικαιολογητικά που χρειάζονται καθώς και τον τρόπο συμπλήρωσης των εντύπων. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το τμήμα του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων γνωστό ως ΚΒΣ. Στο τμήμα αυτό ο αρμόδιος υπάλληλος μας εξήγησε τα βιβλία (βιβλίο εσόδων – εξόδων) και στοιχεία (Τιμολόγια, αποδείξεις) που πρέπει να τηρεί η επιχείρησή μας και να θεωρεί από το τμήμα αυτό. Επίσης μας εξήγησε αναλυτικά τι χρειάζεται προκειμένου να έχουμε ταμιακή μηχανή για να εκδίδουμε τις αποδείξεις πώλησης των αγαθών μας. Γ ΜΕΡΟΣ: Λειτουργία επιχείρησης. Πρόσληψη προσωπικού – Ασφάλιση προσωπικού - Κεφάλαιο κίνησης – Λογιστική παρακολούθηση Για να προμηθευτούμε τον απαραίτητο εξοπλισμό για το κατάστημά μας επισκεφθήκαμε την 4η έκθεση HO.RE.CA. 2009. Η Διεθνής αυτή έκθεση είναι μια από τις μεγαλύτερες και αξιόλογες εκθέσεις για τα ξενοδοχεία και τη μαζική εστίαση. Στην έκθεση αυτή μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε τις προτάσεις των εκθετών, να βρούμε προμηθευτές και να συνάψουμε συμφωνίες. Στο τρίτο μέρος οι μαθητές προβληματίσθηκαν με το αν θα απασχολήσουν επιπλέον προσωπικό στην επιχείρησή τους και επέλεξαν τρόπους με τους οποίους θα προέβαιναν στην ανεύρεση προσωπικό. Αφού έθεσαν τις προτάσεις τους, συζητήθηκαν μια προς μια και από κοινού αποφασίσθηκαν τα εξής: Την πρόσληψη ενός ατόμου στην αρχή και ανάλογα με την πελατεία και τα κέρδη της επιχείρησης την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού. Για την πρόσληψη του προσωπικού να δημοσιευθεί στα τοπικά νέα αγγελία προς αναζήτηση ενός ατόμου με τα ανάλογα προσόντα και τις δεξιότητες που απαιτεί η θέση. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το υποκατάστημα του ΙΚΑ στο Λαύριο όπου μας ενημέρωσαν για τις απαιτούμενες ενέργειες και τα απαραίτητα δικαιολογητικά που χρειάζονται προκειμένου να ασφαλίσουμε το προσωπικό που θα απασχολήσουμε. Εκεί οι αρμόδιοι υπάλληλοι μας έδωσαν τα απαραίτητα έντυπα καθώς και οδηγίες για τον τρόπο συμπλήρωσής τους. Επίσης στο στάδιο αυτό συζητήθηκε και η επιλογή της Τράπεζας με την οποία θα συνεργασθούμε, θα μας προμηθεύσει μπλοκ επιταγών καθώς και την σύναψη δανείου. Έγινε έρευνα για την αναζήτηση πιθανόν επιδοτήσεων ή κινήτρων από το κράτος και εντοπίσαμε προκήρυξη του Υπουργείου Ανάπτυξης της Δράσης ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΕΠΑΝΙΙ)”2007–2013 που αφορά το πρόγραμμα «Ενίσχυση Επιχειρηματικότητας Νέων», μέσω του οποίου μπορούν να ενισχυθούν νέες επιχειρήσεις που δημιουργούνται από νέους σε ηλικία ανεξαρτήτως φύλου για την κάλυψη των αρχικών επενδύσεων δημιουργίας και λειτουργίας των επιχειρήσεων αυτών. Με το πρόγραμμα αυτό πιστεύουμε ότι τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές κατάφεραν να συνεργαστούν, να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, και να πάρουν αποφάσεις τόσο ατομικές όσο και ομαδικές.
"ΕΠΙΧΕΙΡΩ ΣΤΟ ΛΑΥΡΙΟ"